۵ دقیقه
کاندیدای مناسب جراحی بینی

کاندیدای جراحی بینی

آنچه می خوانید...

اگر از ظاهر بینی خود ناراضی هستید، مطمئنا تنها نیستید. بینی عضوی است که در مرکز صورت ما قرار دارد، پنهان کردن کامل آن غیرممکن است. بسیاری از بیمارانی که بینی خود را دوست ندارند، زمان زیادی را صرف استفاده از لوازم آرایشی می کنند تا ظاهر آن را اصلاح کنند، اما تنها راه دائمی برای بهبود شکل بینی، جراحی بینی یا رینوپلاستی است. به همین دلیل، رینوپلاستی یکی از متداول ترین روش های جراحی زیبایی است. اگر در خصوص اینکه آیا کاندیدای مناسب جراحی زیبایی بینی هستید یا خیر، دچار شک و دودلی هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی نوعی جراحی پلاستیک است که شکل و اندازه بینی شما را تغییر می دهد. برخی از افراد برای بهبود ظاهر بینی و صورت خود جراحی زیبایی بینی انجام می دهند. برخی دیگر تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند که تنفس و عملکرد بینی را بهبود می بخشد. جراحانی که این روش را انجام می دهند در جراحی پلاستیک یا جراحی پلاستیک صورت آموزش دیده اند. جراحی بینی معمولاً جراحی بینی نامیده می شود. در مورد جراحی ترمیمی بینی بیشتر بدانید.

بهترین جراح بینی در تهران

جراحی بینی مناسب چه بینی هایی است؟

جنبه های مختلفی از بینی وجود دارد که افراد می خواهند آن ها را بهبود بخشند. برخی از شایع ترین شکایات شامل بینی هایی است که:

  • بینی های خیلی بزرگ
  • بینی های خیلی کوچک
  • بینی ها با قوز
  • بینی با سوراخ های بزرگ
  • بینی با نوک بزرگ
  • بینی های عقابی
  • بینی هایی که  شکسته اند

چه کسانی ممکن است بخواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند؟

شما ممکن است جراحی زیبایی بینی را برای موارد زیر انتخاب کنید:

  • یک ناهنجاری مادرزادی (نقص مادرزادی) را اصلاح کنید.
  • ظاهر کلی خود را بهبود بخشید.
  • باز کردن مجاری مسدود شده بینی (انحراف تیغه بینی).
  • شکستگی صورت مانند شکستگی بینی را ترمیم کنید.
  • بازیابی عملکرد تنفسی پس از بیماری، درمان سرطان، صدمات تروماتیک یا سوختگی.
  • در حالی که دلایل زیبایی زیادی برای انجام عمل بینی وجود دارد، تعدادی از بیماران نیز به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، جراحی بینی را انتخاب می کنند. برخی از افراد با بینی های به خصوص صاف متولد می شوند، در حالی که برخی دیگر دچار آسیب دیدگی بینی شده اند که باعث صاف شدن آن شده است.
  • متأسفانه، بیمارانی که بینی صافی دارند، ممکن است تنفس از طریق این راه هوایی دشوارتر باشد، به ویژه هنگامی که آنها همچنین دارای آلرژی سرماخوردگی یا فصلی هستند. جراحی زیبایی بینی می تواند کارایی راه هوایی شما را تغییر دهد و شما را قادر سازد راحت تر نفس بکشید.
هزینه جراحی زیبایی بینی

کدام نوع جراحی بینی برای من مناسب است؟

انواع مختلفی از جراحی بینی وجود دارد که در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

    جراحی بینی کاهشی: همانطور که از نام آن پیداست، این نوع جراحی بینی برای کاهش اندازه پل و نوک بینی و در برخی موارد سوراخ های بینی طراحی شده است. این باعث می شود که بینی شما کوچکتر و متناسب با چهره و ویژگی های شما باشد. در برخی موارد، استخوان و غضروف باید برداشته شوند تا این روش موفقیت آمیز باشد.

    جراحی زیبایی بینی: اگر به طور طبیعی یا به دلیل تصادف یا جراحت، بینی صافی دارید، احتمالاً برای جراحی زیبایی بینی معرفی خواهید شد. این شامل بازسازی چارچوب بینی با استفاده از استخوان و غضروف از قسمت دیگری از بدن شما است. با انجام این کار، راه هوایی فضای بیشتری برای گسترش خواهد داشت و بیمار می‌تواند راحت‌تر نفس بکشد.

    سپتورینوپلاستی: سپتوم دریچه پوستی است که سوراخ های بینی شما را از هم جدا می کند. برخی از افراد متوجه می شوند که سپتوم آنها آسیب دیده است . این اغلب به دلیل آسیب دیدگی یا در برخی موارد مصرف طولانی مدت مواد مخدر است. سپتورینوپلاستی سپتوم را تغییر داده یا ترمیم می کند و همچنین ظاهر کلی بینی را بهبود می بخشد.

    رینوتیپ: اگر کم و بیش از اندازه و پهنای بینی خود راضی هستید و فقط می خواهید نوک بینی یا سوراخ های بینی بهبود یابد، تقریباً به طور قطع به شما توصیه می شود که جراحی بینی بینی را انجام دهید که این نواحی را برطرف می کند.

متأسفانه، بیمارانی که بینی صافی دارند، ممکن است تنفس از طریق این راه هوایی دشوارتر باشد، به ویژه هنگامی که آنها همچنین دارای آلرژی سرماخوردگی یا فصلی هستند. جراحی زیبایی بینی می تواند کارایی راه هوایی شما را تغییر دهد و شما را قادر سازد راحت تر نفس بکشید. در مورد جراحی بینی استخوانی بیشتر بدانید.

چرا دکتر بیاضیان را برای جراحی بینی انتخاب کنید؟

دکتر بیاضیان جراح بینی در تهران یکی از جراحان بسیار حازق و کار بلد در جراحی انواع مختلف بینی هستند. ایشان با کلینیک و بیمارستان های بسیار مجهز که مراقبت های عالی را در مرکز ایمن، خصوصی و پیشرفته خود ارائه می دهند، کار می کنند و سالیانه صدها جراحی موفق بینی دارند. دکتر غلامرضا بیاضیان روش ها و متدهای بسیار پیشرفته ایی را برای جراحی بیماران خود استفاده می کنند که به آنها کمک می کند در سفر زیبایی خود احساس راحتی و اطمینان داشته باشند. رینوپلاستی یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی است که امروزه انجام می شود. دکتر بیاضیان یکی از بهترین جراحان زیبایی بینی هستند که در استان تهران در زمینه جراحی پلاستیک صورت و درمان بیماری های گوش، حلق و بینی کودکان و بزرگسالان فعالیت دارند. بنابراین پس از جراحی زیبایی بینی می توانید این اطمینان را داشته باشید که برای همیشه از شر مشکلات تنفسی و پولیپ های بینی رهایی یابید.

کلام آخر

جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی های رایج در میان ایرانیان است. این جراحی برای به حداقل رساندن عوارض باید توسط متخصص گوش، حلق و بینی حرفه ایی انجام شود. همچنین ضروری است که فیزیک بدن و انتظارات هر فرد پیش از جراحی بینی بررسی شود که با اطمینان به اینکه فرد کاندیدای مناسب جراحی بینی است یا خیر، این جراحی برای ایشان انجام شود.

doctor-bayazian

دکتر غلامرضا بیاضیان

فارغ التحصیل از دبیرستان علامه حلی تهران هستند و در کنکور سراسری با رتبه برتر در دکتری پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شدند. وی تخصص گوش و حلق و بینی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به پایان رساندند و دارای رتبه اول بورد کشوری گوش، حلق و بینی، کارشناسی ارشد آموزش پزشکی، فلوشیپ بیماری ها و جراحی خواب و بورد گوش، حلق و بینی اروپا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *